Bcaa, czyli aminokwasy rozgałęzione

Niezależnie od tego, jak często ćwiczysz, Twoje mięśnie wymagają dodatkowego wsparcia i ochrony. Musisz podejść do tematu suplementacji tak samo profesjonalnie, jak poważnie traktujesz każdy trening. Powinieneś dostarczyć swoim mięśniom składników niezbędnych do wzrostu i regeneracji. Tym właśnie jest formuła bcaa. Pytanie zatem brzmi- jakie bcaa jest najlepsze. Na rynku istnieje dużo różnego rodzaju mieszanek zawierających w swym składzie aminokwasy rozgałęzione, czyli najważniejsze aminokwasy wysiłkowe. Do aminokwasów typu bcaa zaliczyć można- L-leucynę, L-Walinę, L-izoleucynę i L-Glutaminę. Połączenie wspomnianej trójcy w jednym preparacie silnie stymuluje procesy anaboliczne i efektywniej hamuje katabolizm. bcaa, nie tylko ogranicza objawy zmęczenia, hamuje rozpad białek mięśniowych, ale także może zapobiegać przetrenowaniu. Bcaa występuje na rynku w dwóch wariantach tj. kapsułki i czysty proszek. Aminokwasy rozgałęzione ułatwiają i przyspieszają adaptację organizmu do ciężkich i intensywnych ćwiczeń, wspomagając wzrost czystej masy mięśniowej. Oczywiście bcaa znajdziemy nie tylko w suplementach, bo w tych znajdziemy ich największą skondensowaną ilość. Aminokwasy rozgałęzione występują także we wszelkiego rodzaju źródłach białka. Podczas komponowania diety, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na kilka rzeczy, przede wszystkim, wybierajmy jak najmniej przetworzone produkty. Bcaa będzie w takich warunkach działało optymalnie i jego efekt zaobserwujemy w postaci zachowanej struktury włókien mięśniowych na skutek ubytku tkanki tłuszczowej. W trakcie treningu stymulujemy mięśnie do wzrostu, jednak cały proces budowy masy mięśniowej rozpoczyna się tuż po jego zakończeniu. Pierwszą rzeczą, o jaką powinniśmy zadbać, jest zatrzymanie procesu katabolicznego, czyli niszczenia włókien mięśniowych. Najlepiej przyjąć porcję aminokwasów rozgałęzionych bcaa wraz z l-glutaminą. Często na rynku pojawiają się suplementy łączące bcaa z glutaminą, a czasem możemy, jest kupić osobno. Obydwa warianty są bardzo dobrym rozwiązaniem. Glutamina jest aminokwasem, który ma bardzo szeroki zakres działania: nie tylko dobrze regeneruje mięśnie, ale również doskonale wzmacnia układ immunologiczny oraz podobnie jak kreatyna, nawadnia komórki mięśniowe, dzięki czemu stają się bardziej pełne i twarde. Jak sami widzicie, na końcowy sukces składa się kilka rzeczy, które trzeba sobie wziąć głęboko do serca. Kulturystyka, czy amatorskie rozwijanie tkanki mięśniowej jest wymagające niczym maraton- to długa i ciężka praca, bezustanny wysiłek, który wkładamy nie tylko w trening, ale przede wszystkim w dietę i suplementację. Musisz pamiętać, że Twoja praca nad poprawą sylwetki nie kończy się z chwilą, kiedy wychodzisz z siłowni. Bez odpowiedniej diety, suplementacji i regeneracji cały wysiłek włożony w trening pójdzie na marne. Pamiętaj, że w trakcie budowy masy nie liczy się ilość, tylko jakość. W jakości budowania masy mięśniowej na pewno niezbędne będą wspomniane aminokwasy bcaa. Pytanie, jakie wybrać i czy obawiać się skutków ubocznych. Odpowiedź jest tylko jedna- żadnych skutków ubocznych nie ma, ponieważ są to związki występujące naturalnie w białku, czyli mięsie, nabiale, rybach i innych źródłach tej chemicznej struktury.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *