Jabłko pełne zdrowia

W trosce o prawidłowy rozwój dzieci jak i o zdrową dietę całej rodziny warto zapoznać się bliżej z wartościami odżywczymi, które kryją w sobie śmiejące się do nas ze straganowych półek, kolorowe warzywa i owoce. Szczególnie jest w czym wybierać w sezonie letnim, ale w pozostałych okresach roku, również nie pozostajemy bez wsparcia od matki natury. Po pełnym owoców i warzyw lecie, większość z nas niechętnie wkracza w sezon jakim jest jesień. Kojarzy nam się ona z jesienną szarugą, krótszymi dniami i mniej atrakcyjną dietą niż dotychczas, ale czy naprawdę jest się czym aż tak przejmować ? Przecież to właśnie na jesień zaczyna się sezon, na jeden z najzdrowszych owoców jakimi obdarzyła nas natura. Królem jesieni absolutnie i bezsprzecznie jest jabłko. Ten niepozorny owoc to prawdziwa bomba witaminowa i każdy z nas powinien pamiętać aby jabłko zagościło na stałe w naszym codziennym menu. Każdego dnia, starannie przygotowując się do komponowania posiłków dla naszej rodziny i dla nas samych, warto wziąć pod lupę to, co ma nam do zaoferowania popularne rumiane jabłuszko. Przyjrzyjmy się więc jakie witaminy ma jabłko. A ma ich całe mnóstwo, zaczynając od bardzo ważnej w naszej diecie witaminy C, poprzez witaminy A, E, K oraz B6. Ponad to, owoc ten obfituje również w sporą zawartość kwasu foliowego, ryboflawiny, niacyny, tiaminy i beta-karotenu. Jabłka poza swoimi niewątpliwymi walorami smakowymi, są również naszymi sprzymierzeńcami w trosce o zapobieganie wielu chorobom. Dzięki regularnemu pojawianiu się tego owocu w naszej diecie, mamy duże szanse na obniżenie występowania problemów z jelitami, cholesterolem czy sercem. Częste jedzenie jabłek zapobiega również, pojawianiu się miażdżycy i wielu chorób cywilizacyjnych. Jabłko dzięki dużej zawartości witamin, minerałów oraz pektyn wspiera nasz organizm w procesie oczyszczania się z toksyn. Osoby na diecie powinny koniecznie zadbać, by owoc ten znalazł się w ich codziennym jadłospisie, gdyż nie ma dużej ilości kalorii a dzięki sporej zawartości błonnika daje poczucie sytości na długi czas, osobom na diecie może zastąpić nawet drugie śniadanie. Jabłka dają nam również bardzo duże pole do popisu, jeśli chodzi o kulinarne eksperymenty, możemy wyciskać z nich soki, przygotowywać pełne aromatu musy i dżemy, oraz piec z ich udziałem pyszne ciasta. Najwięcej witamin w jabłku znajduje się tuż pod skórką, warto więc pamiętać o tym szczególe i jak jest taka możliwość omijajmy obieranie jabłka, zjadajmy je takie jakie natura nam dała. Na naszym rynku występuje kilkanaście odmian jabłek, od tych soczystych i kwaskowatych aż po te odmiany o miąższu bardziej suchym i słodkim. Każde z nich jest warte uwagi, te słodsze możemy zjadać na surowo, z tych kwaśniejszych natomiast będą wychodziły nam idealna ciasta i przetwory. Sposobów na to, aby jabłko znalazło swoje stałe miejsce w naszym codziennym menu jest całe mnóstwo, warto popisać się pomysłowością a z pewnością nawet najmłodsi, będą z apetytem pałaszowali te cenne dary natury. Zróbmy nawyk z codziennego jedzenia jabłuszka, wyjdzie to nam i naszej rodzinie na zdrowie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *