„Rozkręcasz” własny biznes, planujesz sprzedawać swoje produkty lub usługi w sieci i chcesz, aby o Twojej marce dowiedzieli się konsumenci. Na które spośród wielu istniejących form marketingu internetowego powinieneś się zdecydować na początek? Oto kilka naszych podpowiedzi.
Pozycjonowanie
Pozycjonowanie i optymalizacja pod kątem wyszukiwarki, w skrócie SEO, to kompleksowe działania, których celem jest zwiększenie ruchu na stronie WWW poprzez osiągnięcie wyższych pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Dobra widoczność wiąże się też z prestiżem, rozpoznawalnością marki oraz zaufaniem klientów.
Warto podkreślić, że strona zoptymalizowana, czyli czytelna dla robotów Google’a, jest jednocześnie atrakcyjniejsza dla odwiedzających ją internautów:
- Szybko się ładuje,
- Ma przejrzystą strukturę,
- Jest regularnie aktualizowana,
- Treści mają formę ułatwiającą poruszanie się w ich obrębie (spisy treści, nagłówki, wypunktowania, wyróżnienia, linki wewnętrzne itd.),
- Elementy takie jak opisy alternatywne grafik czynią zawartość witryny dostępniejszą dla osób niewidomych i słabowidzących.
Ponieważ wypozycjonowanie strony wymaga czasu, warto żebyś działania SEO prowadził od samego początku jej istnienia.
Marketing w wyszukiwarce
Drugą formą promocji, w którą warto inwestować od początku funkcjonowania biznesu jest SEM, czyli marketing w wyszukiwarce, w tym przede wszystkim kampanie Google AdWords. Polegają one na płatnym wyświetlaniu danej witryny na stronie wyników wyszukiwania.
System reklamowy od internetowego giganta działa w modelu licytacyjnym, co oznacza, że koszty promocji będą uzależnione przede wszystkim od konkurencji w konkretnej branży. W zależności od popularności wybranego słowa kluczowego stawka za kliknięcie (lub wyświetlenie) reklamy może się wahać od kilkunastu groszy do nawet kilkudziesięciu złotych.
Ten rodzaj promocji jest z reguły bardzo efektywny i opłacalny, z kilku powodów:
- Reklamy są wyświetlane osobom faktycznie zainteresowanym ich treścią, przez co odznaczają się wysokim współczynnikiem klikalności (CTR),
- Za reklamę zapłacisz tylko wtedy, gdy przyniesie ona określony efekt (kliknięcie, obejrzenie, akcja), co pozwala osiągnąć znaczny zwrot z inwestycji (ROI).
Dobrze ustawiona kampania AdWords przynosi efekty niemal od razu, dlatego będzie świetnym dopełnieniem działań SEO.
Social media marketing
Kolejna forma promocji, bez której trudno wyobrazić sobie popularyzowanie nowej marki (a także funkcjonowanie marki już dobrze znanej!) to marketing w mediach społecznościowych. Do wyboru masz wiele różnych platform, m.in.:
- Facebook,
- Instagram,
- YouTube,
- LinkedIn,
- Twitter,
- Pinterest,
- TikTok,
- Snapchat.
Wybór konkretnego portalu będzie zależał przede wszystkim od specyfiki branży, w której działasz oraz od Twojej grupy docelowej.
Social media dają możliwość niezwykle precyzyjnego targetowania reklamy – np. ze względu na wiek, płeć, lokalizację, zainteresowania i wiele innych – warto więc wykorzystać ich potencjał!
Dalsze informacje na tematy takie jak pozycjonowanie sklepów internetowych, kampanie AdWords czy marketing w mediach społecznościowych znajdziesz w „Czytelni” dostępnej na stronie Fabrykamarketingu.pl. Zajrzyj już teraz po więcej praktycznych wskazówek!